Experiències de plantació amb comunitats vegetals psammòfiles: la parcel.la pedagògica de la platja del Prat
Roa, E. de
Àrea de Medi Ambient.
Ajuntament del Prat de Llobregat
c. Major, 2-4
08820 El Prat de Llobregat
S'exposa l'experiència de creació d'una petita parcel.la amb comunitats vegetals psammòfiles a la platja del Prat de Llobregat.
Es descriuen els mètodes de plantació i multiplicació vegetativa emprats amb cada una de les 21 espècies utilitzades. El seguiment de l'evolució dins la parcel.la de les poblacions d'aquestes espècies, ha permès agrupar-les segons el mètode de plantació que ha estat més efectiu: propàguls rizomatosos, trasplantament d'individus o sembra.
______________________________________________
Se expone la experiencia de creación de una pequeña parcela con comunidades vegetales psammófilas en la playa del Prat de Llobregat. Se describen los métodos de plantación y multiplicación vegetativa empleados con cada una de las 21 especies utilizadas. El seguimiento de la evolución en la parcela de las poblaciones de estas especies ha permitido agruparlas según el método de plantación que ha resultado ser más efectivo: propágulos rizomatosos, transplante de individuos o siembra.
Regenerating sand dune plant communities: the pedagogical area on El Prat de Llobregat beach. This paper describes the experience gained in creating an area with a sand dune plant community on El Prat de Llobregat beach. The methods used to plant and regenerate each of the 21 species are described. The monitoring of the evolution of the area has enabled species to be grouped according to the most effective method of planting: vegetative fragments, trasplanting or sowing.
Article en format PDF (1010 KB)
Data de recepció: 16/08/1995
Idioma de l'article: Català