Esteu aquí

Imaginari compartit entre mestres i educadors entorn les arts visuals

Comença l'entorn d'aprenentatge d'arts visuals d'aquest curs 2020-21

dilluns, 18 gener, 2021 - 09:30

EL 17 de desembre es va realitzar el primer Entorn d’Aprenentatge d’Arts Visuals d’aquest curs amb totes les escoles que participen dels projectes liderats per l’Escola d’Arts Visuals del Prat en el marc del programa Interseccions. Aquesta trobada reuneix a les persones educadores de l’Escola d’Arts Visuals del Prat junt amb els mestres de les tres escoles per tal de posar en comú el desenvolupament dels diferents projectes, compartint plegades i en profunditat metodologies basades en la coeducació, els possibles obstacles amb què es troben i les estratègies que s’empren per a afrontar-los. A més, es compta amb la complicitat d’una estudiant del Màster Artes Visuales y Educación: Un enfoque construccionista de la Universitat de Barcelona.

Els projectes d’arts visuals a les escoles Can Rigol, Ramon Llull i a l’institut escola Pepa Colomer

Aquest curs, tres escoles del Prat de Llobregat participen de l’Entorn d’Aprenentatge d’Arts Visuals. L’escola Ramon Llull pensa les arts des de la ficció amb la ràdio com a recurs. A l’institut escola Pepa Colomer es cerca resposta a la incògnita Què és l’escola? tot partint de les possibilitats de la llum i el color, transformant l’escola. I finalment, a Can Rigol, s’aborden dues fórmules diferents: una formació en art contemporani per a l’alumnat d’ESO, el qual esdevindrà guia de l’exposició Supersimetria del Centre d’Art Torre Muntadas, i una immersió per a l’alumnat de TVA i F’s des de la sensorialitat.

Com ha estat la primera sessió de treball?

La proposta metodològica de l’entorn d'aprenentatge 2020/21 és la d'elaborar un glossari entre les escoles participants. Cada una de les escoles defineix dos conceptes relacionats amb l’àmbit de les arts per trimestre, amb un resultat en format pòster i la documentació consensuada pel cos de mestres i educadores.

Per aquesta primera sessió, les docents i les mestres han treballat per equips per tal de trobar definicions comunes a termes com mediació, competència, llenguatge o herència, per tal de repensar-les i establir un marc de treball comú i plural.

Què passarà en les properes sessions?

A més, en aquestes sessions es comparteixen artistes referents per a cada projecte/centre per tal d’aportar recursos educatius als diferents professionals implicats a l’hora de dur a terme els projectes i els respectius processos. De cara a les properes sessions continuaran treballant una sèrie de termes que convidaran a repensar com treballem les arts des de les escoles i quina és la definició que establim des del marc escolar.

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 4 agost, 2021 - 09:15

Vint anys d’arqueologia i antropologia forenses de la Guerra Civil espanyola i del règim franquista

Les investigacions actuals sobre les víctimes de la guerra civil espanyola i...

dilluns, 2 agost, 2021 - 11:15

L'exposició “Hores (tristes) de Prat”, de David Airob, finalista dels Premis Joan Guerrero de fotografia

La sèrie de fotografies sobre el dia a dia de la pandèmia encara es pot...

divendres, 30 juliol, 2021 - 09:45

Ja es pot consultar l’atorgament d’ajuts per activitats extraescolars del curs 2021-2022

Per al curs vinent s’hi destina 265.000 € i se'n beneficiaran 1.300 alumnes